بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» منطقه حفاظت شده سپید کوه لرستان

منطقه حفاظت شده سپید کوه لرستان

سپید کوه؛ یک منطقه حفاظت شده از کوهستان

منطقه حفاظت شده کوه سپید کوه در کوههای زاگرس ، لرستان ایران ، در 67 کیلومتری شمال غربی خرم آباد واقع شده است. رودخانه ها و آبشارهای فراوان ، غارهای متعدد و تنوع زیستی گیاهان و حیوانات ، و صخره های سخت و زیبا ، درختان بلوط سرسبز با درختان دندانه دار از جاذبه های طبیعی کوه های سپید کوه است.

سپید کوه ، با موقعیت توپوگرافیکی خاص خود ، و رودخانه هایی مانند کاریه و کشکان ، از زیستگاه های مهم و ارزشمند غرب ایران محسوب می شوند.

منطقه سپید کوه

272 گونه گیاهی و 138 گونه حیات وحش در منطقه حفاظت شده سپید کوه شناسایی شد. همچنین در ضلع جنوبی سپید کوه تعدادی قنات و سراب فصلی وجود دارد.

سپید کوه نسبت به کوههای دیگر ایران از شرایط بهتر و مطلوبی برای زیستگاههای حیات وحش برخوردار است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

زیرا اولاً دارای آب و هوایی معتدل مناسب برای تمام فصول سال و یک دوره سخت و سرد زمستانی است ، ثانیاً "پوشش جنگلی و پوشش گیاهی و بوته ها و درختچه هایی که خوراک فراوان و فراوانی از برف و زمستان سخت زمستان برای حیوانات است. منطقه وحشی

Sepid کوه در فصول مختلف

سپید کوه در همه فصول از منابع خوبی برای زندگی راحت حیوانات برخوردار است و به همین دلیل همه حیوانات این رشته کوه چهار برابر هستند و بزرگترین و زیباترین پرندگان و خزندگان ایران محسوب می شوند .

تنوع زیستی بسیار زیاد ، چشم اندازهای زیبا از جنگل ها و رشته کوه ها ، آبشارهای فراوان و مسیرهای دسترسی مناسب از ظرفیت های ویژه این منطقه است.

کوه زیستی سپید کوه

در سپید کوه، گونه های ارزشمندی مانند گوزن زرد و مترسک و کرکس که نسل آنها منقرض شده است ،وجود داشت. روی سنگ قبرهای قدیمی یافت شده در امام زاده پیر شمس الدین ، ​​سنگ قبرهایی با عکس گوزن زرد که حک شده بودند ، قابل مشاهده است که خود نشان دهنده وجود گوزن های زرد در این منطقه است. طبق سنت های لرستان ، سنگ قبرهای شکارچیان حرفه ای تصویر گوزن را حک کرده اند.

گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست استان لرستان حاکی از مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه سپید کوه است.

خرس قهوه ای بزرگترین گوشتخوار ایران است ، دارای تنوع بسیار زیاد و زیرگونه های مختلف در جهان است. خرس قهوه ای به عنوان چتر و گونه شاخص از اهمیت زیادی در اکوسیستم های کوهستانی برخوردار است. 

خرس های قهوه ای در ایران سه جمعیت متنوع دارند:جنگل های هیرکانی در دامنه های شمالی کوه های البرز و سواحل جنوبی دریای خزر کوه های قفقاز در شمال غربی کشور و زاگرس مرکزی کوهها در غرب فعالیت های انسانی مانند کشاورزی ، جنگلداری ، بزرگراه ها و سکونت گاه های انسانی که منجر به تخریب یا تکه تکه شدن زیستگاه ها می شود ، تهدیدهای عمده برای جمعیت خرس قهوه ای است. 

بخشی از مناطق توزیع خرس قهوه ای در ایران کوههای زاگرس است که مناطق حفاظت شده سفید کوه و اشتر کوه از جمله زیستگاههای مهم خرس قهوه ای در آنجا محسوب می شوند.برای ارزیابی مناسب بودن زیستگاه و توزیع خرس قهوه ای در دو نقطه ذکر شده خرس قهوه ای استفاده کردیم. نتایج نشان داد که جاده ها ، دمای فصلی ، توپوگرافی و شهرها مهمترین عامل تأثیرگذار بر توزیع خرس های قهوه ای در منطقه مورد مطالعه هستند. 

این عوامل ، با تعامل با یکدیگر ، در نهایت باعث کاهش مناسب زیستگاه و جدا شدن جمعیت خرس قهوه ای از منطقه حفاظت شده سفیدی کوه و اشتران کوه در استان لرستان می شوند. نتایج نشان داد که جاده ها ، دمای فصلی ، توپوگرافی و شهرها مهمترین عامل تأثیرگذار بر توزیع خرس های قهوه ای در منطقه مورد مطالعه هستند. این عوامل ، با تعامل با یکدیگر ، در نهایت باعث کاهش مناسب زیستگاه و جدا شدن جمعیت خرس قهوه ای از منطقه حفاظت شده سفیدی کوه و اشتران کوه در استان لرستان می شوند. نتایج نشان داد که جاده ها ، دمای فصلی ، توپوگرافی و شهرها مهمترین عامل تأثیرگذار بر توزیع خرس های قهوه ای در منطقه مورد مطالعه هستند. این عوامل ، با تعامل با یکدیگر ، در نهایت باعث کاهش مناسب زیستگاه و جدا شدن جمعیت خرس قهوه ای از منطقه حفاظت شده سفیدی کوه و اشتران کوه در استان لرستان می شوند.

زندگی مشترک حیوانات کوف

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده