بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری طبیعت و بوم گردی در ایران

جاذبه های گردشگری طبیعت و بوم گردی در ایران

ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله است که برای یک گردشگر بسیار دشوار است که جاذبه های گردشگری خود را در مدت زمان کمی انتخاب کند. مامی دانیم که بازدید از همه مکانهای زیبای این قلمرو گنجینه گمشده برای شما غیرممکن است.طبیعت قسمت شمالی ایران در دریای خزر و همچنین جنگلهای سرسبز آن ، سواحل خلیج فارس ، هوای گرم و مطلوب شهرهای ایران در بهار و همچنین طبیعت زیبای استانهای غربی ایران همگی قسمتهایی از شگفتی های طبیعی ایران که همه آنها آماده میزبانی از گردشگران در این فصل هستند.پیاده روی راهی فوق العاده برای غرق شدن در فضای باز است و فقط آنچه را برای روز نیاز دارید در کوله پشتی خود حمل می کنید

پیاده روی در طبیعت به عنوان یک فعالیت تفریحی. به خصوص در میان کسانی که مشاغل کم تحرکی دارند ، طبیعت گردی یک ورزش طبیعی است و پیاده روی یک پیاده روی طولانی ، پر تحرک و معمولاً در مسیرهای پیاده روی یا مسیرهای پیاده روی در حومه شهر است. پیاده روی برای لذت در طول قرن هجدهم در اروپا توسعه یافت.

تجهیزات پیاده روی · چکمه پیاده روی · سگ نوردی · کوله پشتی

چمستان - الیمالات

دریاچه چمستان در 8 کیلومتری شهر نور در جاده نور به چمستان واقع شده و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است. این دریاچه در وسط جنگل واقع شده و به عنوان یک راهرو مورد استفاده قرار می گیرد

هنگامی که برای اولین بار پس از عبور از جاده ای شلوغ و ورود به این منطقه به دریاچه می رسید شکوه طبیعت شما را میگیرد و باور نخواهید کرد که با چنین منظره ای روبرو شده اید. دریاچه این مکان بوم گردی ایران آنقدر زیباست که به نظر می رسد جنگل آن را بغل کرده است. همه چیز در آنجا برای ساعت ها استراحت و البته تفریح ​​آماده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

شما می توانید اتومبیل خود را پارک کنید و پس از آن ، به پایین دریاچه هدایت می شوید. یک پل زیبا شما را به این متصل می کند.نمای زیر پل سدی است که گاهی پر از آب است. بعد از چند قدم زدن پایین ، صخره های زیبایی در نزدیکی رودخانه مورد استقبال شما قرار می گیرند.

از جاذبه های زیبای این دهکده بوم گردی مکانی در شمال آن است که با نام چکل آتشان شناخته می شود. بسیاری از چشمه ها ، وسعت دشت ، همراه با گلها و گیاهان دارویی زیبایی خاصی به روستای جهان نما داده است.

برای رفتن می توانید به مسیر کردکوی به پارک جنگلی کردکوی ، روستای درازنو ، رادکان ، حاجی آباد و روستای جهان نما بروید. این جاده 70 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن جاده خاکی است و بهتر است با ماشین مناسب بروید.

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل در شمال شهر بویراحمد و در شمال شرقی شهر بوم گردی سی سخت در تاج های برجسته بیژن و در کنار کوه های کوه گل واقع شده است. موقعیت دریاچه یکی از زیباترین مناطق استان است که مملو از گل های بهاری و گیاهان وحشی و همچنین رایحه های گرمسیری است.

در تابستان ، جمع شدن پرندگان مهاجر به همراه پرندگان بومی در امتداد سواحل و کنار دریاچه در این مکان بوم گردی ، زیبایی حیرت انگیزی را ایجاد می کند. از جمله پرندگان مهاجر که در حاشیه این دریاچه هستند می توان به اردک و پرندگان دیگر اشاره کرد.

این منطقه زیبا و بوم گردی که در 8 کیلومتری شرق شهر سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان واقع شده است ، از سه قسمت دریاچه های کوه گل زیبا تشکیل شده است ، لاله های همپوشان و آبشار Tang-e namak از یک منطقه طبیعی تشکیل شده است و نمای تهویه مطبوع. در کنار این مجموعه گردشگری زیبا ، منطقه حفاظت شده دنا به چشم انداز زیبای طبیعی این منطقه افزوده است. 

فواره کانی گراوان

چشمه کانی گراوان یکی از مهمترین جاذبه های بوم گردی در شهرستان سردشت است که در 2 کیلومتری شهر رباط و 12 کیلومتری شمال شرقی شهر سردشت در استان آذربایجان غربی واقع شده است. کانی گراوان یکی از چشمه های معدنی با نمک های محلول حداقل 1 گرم در لیتر است. این چشمه در کنار روستایی به نام Kanji Gaviz در جنوب شرقی حوضه Zab واقع شده است ، جایی که آب جوش خارج می شود ، به طور کلی ، این چشمه معدنی گازدار است و حتی برای مراقبت از پوست نیز استفاده می شود.

آب چشمه پس از جریان در سطح زمین ، خود مواد را ترک می کند و پس از آن ، روز به روز ، به حجم جرم مخروطی و زیبا اضافه می شود. چشمه گراوان علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد خود در محیط زیبا و طبیعی اکوتوریسم در رودخانه هرمز آباد قرار دارد. توده ای زیبا از جنگل های بلوط و چشمه آب معدنی کانی کردان در نزدیکی آن واقع شده است.

هر ساله ، با فرا رسیدن بهار ، چشمه گراوان ، مناظر اطراف را بیشتر می کند و رودخانه هرمز آباد (مجاور آن) پر از آب می شود ، و دشت های اطراف شادتر و پر از گل می شوند و همه اینها باعث باورنکردنی می شود 

مارگوار-سیلوانا

روستای مارگاور ، یکی از روستاهای سیلوانا در ارومیه ، به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و تنوع بیولوژیکی گونه های مختلف گیاهان که در کوههای زاگرس و رشته کوه زاگرس محصور شده است ، یکی از مناطق نادر اکوتوریسم است. در امتداد حاشیه این منطقه گسترش می یابد.

دهکده اکوتوریسم مارگوار ، از نظر وجود قله های مرتفع ، دره های عمیق و کم عمق ، چشمه های آب گرم ، دریاچه های مرتفع ، باغ های زیبا ، رودخانه های کوچک ،آبشارهای طبیعی ،روستاهای زیبای حومه ای و صدها چشم انداز طبیعی دیگر در شمال غربی کشور ، بلکه در کل کشور بی نظیر است

روستای سیلوانا، واقع در 30 کیلومتری از شهرستان ارومیه، در وسط دو دره و تمیزترین آب و هوا در ایران است. در این روستا درختان گردوی کوهی ، درختان سیب و درختان جنگلی باعث زیبایی روستا شده اند. دره های سرسبز بناره و رودخانه های فراوان و چشمه های آب شیرین متعدد مانند چشمه های کانی تبار زیبایی را به این روستا وارد کرده است.

ویلاهای دهکده سیلوانا از معماری جالبی برخوردار بوده و به سبک پلکانی ساخته شده اند. سقف خانه های پایین به عنوان حیاط خانه های بالا محسوب می شود.

روستای سرخس

مناظر دیدنی شهر سرخس در انتهای مشهد در شمال شرقی مرز بین ترکمنستان و ایران ، با ذوب شدن برف ، بهار به آرامی از رودخانه ها ، دشت ها ، درختان و دریاچه ها عبور می کند و سرسبز ، شکوفه ها و گل ها را به همراه می آورد با آواز پرندگان.

سرخس به عنوان یک مقصد ، در بهار واقعاً دیدنی است ، صدای دلپذیر آب پاشش چشمه ها ، زیبایی خیره کننده دریاچه آبی ، گاوها و گوسفندان و سیاه چادر قبیله هایی که به این قسمت آمده اند کشور ، شکوفه های درختان و سرسبزی دشت ها ، بوی بهشت ​​را با تمام وجود احساس می کنید.

لباس بهاری سرخس پر از گل لاله است ، این گلها در انتهای کوههای هزار مسجد زیبایی خیره کننده ای دارند ، به طوری که هر ساله بسیاری از بومیان منطقه و مسافران ترکمن و ایرانی به این دشت سفر می کنند. شهر سرخس نشانه زیبایی بهار است ، به گونه ای که دشت ها ، سدها ، کوه ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، چشمه ها و جنگل ها همه همزمان با تولد بهار لباس پوشیده و طرح های زیبایی از طبیعت را در این مکان بوم گردی ایجاد می کنند

در خاورمیانه ، مناطق مختلف آب و هوایی دارد. امکان بازدید همزمان از کویر های مسحورکننده ، مناطق معتدل ، سواحل زیبای دریا ، جنگلهای سرسبز ، کوههای پوشیده از برف و مناطق تاریخی در ایران وجود دارد. شاید جذاب ترین واقعیت در مورد ایران این باشد که فصلی یکسان در سراسر کشور وجود ندارد.

جاده چالوس یا "جید چالوس" یا هر مسیر ترانزیتی دیگر به شمال ایران یا به اصطلاح ایرانیان "شمال" فقط مسیرهای شیب دار و بزرگراه های پیچیده ای از آبشار طولانی کوه های البرز نیستند که شمال کشور را منزوی می کنند از بقیه آن ، آنها مسیرهای سرسبزی هستند که به سختی به آسمان های فارسی (ایرانی) مملو از ترافیک در ایام تعطیل لمس می کنند و می توانند جهنمی را که در گواهی بزرگ پیشگویی شده و عیسی به ما هشدار داده است احساس کنید.

جید چالوس به عنوان جاده رویایی ایران لقب گرفته است که سالانه میلیون ها نفر با اتومبیل خود رانندگی می کنند تا به شمال یا فقط برای داشتن یک پیک نیک خانوادگی شاد در یکی از رستوران های متعدد جاده ای که به زیبایی خود را با محیط اطراف ادغام کرده اند ، لذت ببرند. طبیعت جستجوی یک ایرانی سخت است که قلب خود را در این جاده پر زرق و برق نگذاشته و شگفتی های طبیعی آن مسحور نشود.

نام بردن از چالوس به عنوان جاده رویایی ایران ، از بسیاری دیگر از جاده های زیبا و دیدنی تقریباً در هر جهت ایران جرم است ، اما ، با این وجود ، ما از این پناهگاه شگفت انگیز مسیری عبور می کنیم که بدون کوچکترین مقدار شک یکی از برترین جاده های دیدنی در سرزمین پارس است.

جاده چالوس در 20 لیست دیدنی ترین جاده های جهان قرار دارد.میلیون ها مسافر در طول سال از این مسیر به شمال سفر می کنندو این مسیر شمال ایران یعنی جاده چالوس را به شهر کرج متصل می کند.

حدود یک قرن پیش در زمان قاجار هیچ راهی ارتباطی بین کرج و چالوس وجود نداشت ، بنابراین پروژه در این دوره آغاز شد. این جاده از کوه های البرز عبور می کند و در نتیجه نفوذ زیادی از سنگ ها و کوه ها وجود دارد و کارگران مجبور شدند با اساسی ترین ابزارها مانند کلنگ و بیل کار کنند تا تونل ها را تراش دهند. در سال 1933 جاده چالوس برای استفاده عمومی باز شد.

جاده در کوه های کنار دره های زیبایی که هر فصلی رنگ زیبای خاص خود را دارد می خزد. بهار و تابستانهای سرسبز ، پاییزهای پر رنگ و زرد و قرمز و زمستانهای کاملاً سفید.

سد کرج بر روی رودخانه کرج که در امتداد این جاده قرار دارد یکی از منابع اصلی آب پایتخت و یکی از محبوب ترین مناطق پیک نیک برای مسافران چالوس است. بعد از سد به جاذبه های تاریخی چالوس می رسیم. تعداد زیادی روستای تاریخی وجود دارد که هنوز در آن ساکن هستند و تعداد زیادی قلعه و کاخ تاریخی که از امپراتوری ساسانی باقی مانده اند.

جاذبه های این جاده 160 کیلومتری (100 مایل) بسیار زیاد است. علاوه بر چشم انداز زیبا ، آبشارها و چشمه ها ، مکان های تاریخی نیز وجود دارد. قلعه ای به نام سالسال وجود دارد که قدمت آن قبل از ورود اسلام به ایران ، حدود 1400 سال پیش است.

تاریخچه این جاده زیبا به اندازه مناظر متنوع آن جالب است. جید چالوس ، یا جاده کندوان یا "مسیر 59" معروف ، ما را به سال 1931 و اوایل سلطنت پهلوی می برد که اولین حرکت برای آسفالت این جاده با بتن و آسفالت آغاز شد. تحت تأثیر ارتش انگلیس ، که اتفاقاً ، از ترس گرایش این کشور برای پیوستن به قدرت های محور ، علیرغم بی طرفی ایران در جنگ جهانی اول ، به ایران حمله کرد ، فقدان یک جاده آسفالته و پایدار با ساختار خوب به شمال نیروهای متحد را کاملاً در یک ترشی قرار داد و انگلیسی ها تصمیم گرفتند جاده چالوس را مدرن کنند. با این حال ، حتی قبل از جنگ بزرگ و اشغال انگلیس ، ناصرالدین شاه ، شاه بدنام قاجاری ، در خاطرات سفر خود نام کندوان را ذکر کرده بود و این که او ،رضا شاه ، پادشاه خشن و بی امان ایران در چند سال ابتدایی عصر پهلوی ، از عملیاتی شدن كامل این جاده اطمینان حاصل كرد و برای حل مشكلاتی كه گردنه كندوان پیش روی مسافران قرار داد، دستور ساخت تونل كندوان را صادر كرد. . در آن زمان ، یک پروژه با این کالیبر سالها به طول انجامید و سرمایه عظیمی از سرمایه گذاری به اتمام رسید و بدون اینکه تهدید به متوقف شدن پروژه ادامه یابد ، رضاشاه شخصاً بر توسعه تونل نظارت کرد و از نزدیک نظارت داشت

جاده رویایی ایران - جاده چالوس ، بیش از 160 کیلومتر طول دارد که شهر شلوغ کرج ، مرکز استان البرز و شهر همسایه آن ، شهر مشهور تهران را از طریق کوههای البرز و استان مازندران به نقاط دیگر متصل می کند. شهری سرسبز در سواحل دریای خزر به نام چالوس. این جاده در طول فصل زمستان محبوبیت زیادی دارد و به دلیل خطر ریزش بهمن یا بارش شدید برف ، بارها و بارها بسته می شود. با این حال ، نمی توان طبیعت را به دلیل محاصره های بسیاری از رویایی ترین جاده های ایران مقصر دانست. میلیون ها نفر تمایل دارند که به جید چالوس بچرخند و مسیر کوچک را فلج کنند و چنین ترافیکی ایجاد کنند که می تواند در طول تعطیلات بزرگ روزها ادامه داشته باشد

جید چالوس برای مردم چه معنی دارد؟ 

در طول دهه های گذشته ، تعداد معدودی از جاده ها و بزرگراه ها ساخته شده اند که به طور بالقوه از بار ترافیکی جاده تاریخی چالوس استفاده می کنند و به ناچار مردم را متقاعد می کنند که سایر مسیرها نه تنها می توانند مانند جاده چالوس سرگرم کننده باشند ، بلکه به همان اندازه بالا نیز خدمت می کنند سرعت بزرگراه های چند لاین را دارند تا بتوانند سریعتر به مقصد برسند. با این حال ، به نظر می رسد که ایرانی ها هیچ کدام از آنها را ندارند و وقتی چیزی با ارزش تاریخی و زیست محیطی در روح آنها ریشه می زند ، بیرون آوردن آن سخت است.

جاده رویایی عمیقا در آگاهی اجتماعی و پیوندهای عاطفی مردم ایران نمایان شده است. پارسیان فقط برای گذراندن اوقات خوب به جاده چالوس نمی روند ، آنها برای تأیید نذورات و ایمان خود با طبیعت و پاسخگویی به تماس آن به آنجا می روند.

رانندگی در جاده چالوس راهی است که ایرانیان باید دور هم جمع شوند و فاصله ای بین خود و شهرهای بزرگی که در پوشاندن ابر سیاه آلودگی آنها را پوشانده است ، هدیه ای ناخواسته از شهرهایی که دستخوش تغییرات گسترده می شوند و تبدیل به یک کلانشهر مدرن تر می شوند.

سفر جاده ای در جید چالوس

ظهور این مسیرهای کوهستانی و زیبا در دامنه کوههای البرز مجموعه ای از فرصت ها را برای رانندگی های فراموش نشدنی ، کوه نوردی و تورهای طبیعت گردی به ارمغان آورد که می تواند در یک خواب عمیق در یک خانه روستایی که در داخل یک جنگل پرجمعیت فشرده شده به پایان برسد. هزاران نفر از دوستداران طبیعت هر آخر هفته چمدان خود را بسته و موتورهای خود را برای ریختن سریع در سرزمین های دست نخورده روشن می کنند تا با درونی واقعی خود متحد شوند و از زندگی مکانیکی و غیر اصیل شهری که شهری ارائه می دهد رهایی یابند.

یک سفر جاده ای با جید چالوس محصور در ایران با پیشرفت فن آوری های جدید محبوبیت بیشتری پیدا می کند که ما را روی صندلی های ما ثابت تر می کند و دستان ما را محکم به تلفن های هوشمند می بندد. اگرچه یک سفر عادی جاده ای در جاده چالوس با مشکلات زیادی روبرو نمی شود ، با این حال ، اگر علاقه مند باشید ، می توانید تور روستاهای کوهستانی چند هزار متری بالای ارتفاعات البرز را رزرو کنید یا می توانید در یک سفر یک روزه به سایر مناطق سفر کنید شگفتی های طبیعی و مصنوعی خارق العاده در طول مسیرهای شمالی مانند سفر به پل معروف ورسک یا سفر یک روزه به دریاچه والشت آب شیرین طبیعی که هزار متر بالاتر از سطح دریای خزر است و همسایگان سرزمین های آسمانی کلاردشت است که با ترکیبی کوچک و بزرگ به همسایگی است از روستاها در رنگ های چشم نواز و روستاییان سنتی.

اگر وقت خود را در جنوب ایران می گذرانید ، این احتمال وجود دارد که نتوانید بلیط مستقیم اتوبوس را بخرید که کوههای البرز را در Jade Chalus به شما منتقل کند و باید کمی بیشتر به شمال نزدیک شوید و سپس بلیط اتوبوس پیدا کنید ، مگر اینکه دیوانه ثروتمند باشید و به فکر اجاره اتومبیل یا تهیه کابین شخصی هستید که قرار است چند صد دلار برای شما هزینه داشته باشد اما قطعاً ارزشش را خواهد داشت و وقت زندگی خود را خواهید داشت .

برای مردم تشنه تعطیلات در شهرهایی که دسترسی مستقیمی به خیابان سبز Shomal دارند ، اما همه چیز ساده تر است. اتوبوس های برنامه ریزی شده تقریباً در هر یک از این شهرها پایانه هایی را برای رانندگی خارق العاده در جاده چالوس و کوه های افسانه ای و مه آلود ارتفاعات البرز ترک می کنند.

جید چالوس چه حسی دارد؟

مانند هر جاده دیگر در جهان ، این احساس به آرامی شما را تسخیر می کند و هرچه زیبایی های یکی از رویایی ترین جاده های ایران را رصد کنید ، بیشتر به سمت مناظر سبز و جذاب آن تکیه می کنید. حتی اگر از بی خوابی رنج می برید و چشم هایتان نزدیک به بسته شدن است ،کوههای خشک شروع به بسته شدن بر روی شما می کنند و فضای اطراف وسیله نقلیه خود را می بلعند و دیواره های سنگ به سمت شما می خیزند تا زمانی که به آنها برسد. مسیر به سرعت دنبال می شود و قبل از اینکه بدانید توسط طبیعتی دست نخورده احاطه شده اید. هیجان واقعی اکنون شروع می شود و دیوارهای صخره ای فقط چند سانتی متر کنار شما به آرامی شروع به هیپنوتیزم می کنند تا جایی که نمی توانید چشم خود را از آنها دور کنید. رودخانه آرامش بخش ، صحنه چشم انداز دیوارهای صخره ای را نشان می دهد که فقط یک آرزو را برای اندیشه های دیگر شما به نمایش می گذارند. کاش این پایان نمی یافت.

با ادامه راه ، دره های دیگری در طرح های مختلف و درختانی با رنگ قرمز روشن ، سبز تیره و زرد برق در یک نبرد مداوم ظاهر می شوند تا ببینند کدام یک می تواند توجه بیشتری را برای خود بخرد. در بالای این مبارزه رنگارنگ ، آسمان آبی روشن تنها با پیوستن نیروها به درختان ، دره های زرق و برق دار و آب آرام به نظر می رسد که می تواند بهشتی باشد که همه می خواهند.

همانطور که وسیله نقلیه شما در دامنه کوه بالاتر می رود ، مناظر کششی بیشتر و بیشتر به چشم می آیند تا اینکه در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا و نه چندان دور از ابتدای جاده کرج ، بدنه عظیم دریاچه سد امیر کبیر پس از خم شدن در جاده ، به آرامی بر مناظر مسلط می شود. آب آرام و به رنگ فیروزه ای رنگ پشت سد باعث می شود که بخواهید در آن غوطه ور شوید تا بتوانید روی آن شناور شوید. اگرچه وسوسه ای فریبنده است ، اما فرو رفتن در دریاچه سد مانند بسیاری دیگر از تهدیدهای خطرناک زیبا که کوههای جذاب البرز در زیر جنگلهای انبوه پنهان می شوند ، ممنوع است.

صخره های دندانه دار و جنگل های راش با رشد قدیمی که سطح کوه های صخره ای را در روزهای گرم پوشانده است ، گونه های مختلفی از گرگ ها ، سیاه گوش ها و خرس هایی است که برای یک کوهنورد غیر ماهر زندگی می کنند و این فقط در فصول گرمتر است. در زمستان ، ابرهای بارانی برای پایین آمدن بار خود و برکت جنگل ها بر فراز این دامنه کوه ها دست و پا می زنند اما دما به قدری پایین است که آب یخ می زند و جاده و کوه را با برف پوشانده و آنها را برای کوهنوردان و رانندگان خطرناک می کند. در شرایط وخیم تر ، بهمن و بارش سنگین برف ، بچه های برف زمستانی گاهی به جاده آسفالت چالوس برخورد می کنند و باعث خاموش شدن آن برای چند روز و حتی هفته ها در هوای سردتر می شوند.

در حالی که بیشتر مردم محلی تقریباً به ویژگی های طبیعی بی نظیر این جاده های دیدنی عادت کرده اند ، افراد جدید بعضی اوقات از هیجان بیرون می پرند . در هر توقف ، غریبه ترین افراد برای این جاده وحشی الهام آور ، از پایین به ساحل رودخانه می روند تا از نزدیک منظره نفس گیر را بکشند و نفس عمیقی از هوای کوهستان بکشند که در هر پایان وجود ندارد نقطه جید چالوس جایی که شهرهای بزرگ و کارخانه های بی امان آنها تمام هوای خوب را جذب می کنند و هوای تاریک سنگین و آلوده را برای زندگی مردم از بین می برند.

چرا مهم است؟

یکی از رویایی ترین جاده های کوهستانی ایران را مشاهده کنید که داستان های بسیاری از گذشته و حال آنها را در خود نگه می دارد . جاده چالوس در ذره ذره خود از بتن ، دیواره های سنگی ، جنگل های شیب دار و انبوه ، تپه های مه آلود کوه و روستاییان شاد که شما را به کلبه های فوق العاده رنگی خود برای یک چای گرم دعوت کنند ، روح دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده