بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دشت میشان - منظره ای بکر در پای الوند

دشت میشان - منظره ای بکر در پای الوند

دشت میشان؛ همدان از قدیمی ترین استان های ایران است که به واسطه همین تاریخ دور و طولانی اش جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی دارد،

دشت میشان یکی از دشت‌های کوهستان الوند است. این میدان در مسیر اصلی صعود به قلهٔ الوند قرار دارد و وسعت آن حدود یک هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا 2600متر است.

در قدیم عشایری که دوره ییلاق خود را در دامنه شمالی الوند می‌گذراندند، در میدان میشان که دارای آب‌های روان، چمن زار و مناظر زیبای طبیعی است، چادر می‌زدند. بهترین زمان برای سفر به دشت میشان همدان، فصل بهار و تابستان بوده و در این فصول از سال به دلیل برخورداری از آب و هوایی مناسب، این منطقه یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان مقصدی برای گردشگری در طبیعت بشمار می آید.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

دشت میشان یکی از بهترین مواردی است که هم اکنون برای گردشگران خارجی و هم برای گردشگران داخلی بسیار محبوب شده است. وقتی نوبت به یک تور کوتاه پیاده روی می کنید ، این یکی از مسیر های برتر برای بازدید کنندگان است.

بیشتر از اینکه با وجود تورهای خاص شهر برای سفر به هر مقصد خاص ، در انجام فعالیت های جدید جالب وجود دارد دشت میشان همه را قادر می سازد که از یک منظره خارق العاده در امتداد کوه بازدید می کند. قله الوند. به دلیل داشتن هوای مطبوع و قرار گرفتن در معرض بسیار مفید است ، زیرا این مکان در بهار و تابستان است.

به تازگی ، در این مکان برخی اوقات در کوهنوردان حرفه ای ، در دو مکان مختلف در نظر گرفته شده و ساخته شده اند

برای رسیدن به این مکان باید از دره عباس آباد جلو برویم و از گنج نامه جاده انحرافی را طی کنیم ، با این وجود از دشت میهن منظره ای خارق العاده از آب وجود دارد که توجه شما را به جلب می کند ،در مسیر رسیدن به دشت میشان، کتیبه ای تاریخی وجود داشته که این کتیبه که در نزدیکی آبشاری مرتفع واقع شده با نام گنجنامه شناخته شده و متعلق به دوران هخامنشی است.

به محض رسیدن به دشت میشان با منظره ای زیبا و منحصر به فرد مواجه می شوید که از ترکیب برف و یخ، چمنزارهای زیبا و گل های کوچک، تابلوی بی نظیری را ایجاد کرده و با حضور در این مکان و گوش سپردن به صدای آب می توان آرامشی وصف نشدنی را کسب کرد.

در کوهستان الوند علاوه بر قلل مرتفع و شیب‌دار، دشت‌های کوچکی وجود دارد که سطح آن‌ها از چمن‌زار پوشیده شده و چشمه‌های بسیار در آن‌ها جریان دارد. با توجه به این که این دشت‎ها نسبتاً مسطح هستند، به صورت جایگاهی مناسبی برای استراحت و اتراق کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین این دشتها عبارتند از: میدان میشان و تخت نادر، چمن شاه‌نظر و تخت رستم.

 این دشت یکی از جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری در همدان است و تقریبا همه روزه طبیعت گردان و کوه پیمایان زیادی را به خود می بیند. قبل از رسیدن به مسیر کوهپیمایی از جاده ای عبور می کنید که در طول دره زیبا و خرم عباس آباد قرار گرفته و پر است از منظره ی باغها و درختان بلند که در پاییز شکوه و جلوه ای خاص دارند.

دشت میشان نزدیک پناهگاه اول کوهنوردان برای رسیدن به قله الوند است. این دشت پهنه وسیعی است که کوهنوردان از آن عبور می‌کنند تا به پناهگاه دوم و قله الوند صعود کنند. علاوه بر این پیش از این جاده‌ای مالرو و مخصوص کوهنوردان در کوهپایه بود، که یکی از راه‌های اصلی عبور کوهنوردان به قله محسوب می‌شد، با این حال این جاده نیز با هدف رساندن مصالح به ارتفاعات با استفاده از ماشین‌های سنگین تعریض شد.

دشت میشان یکی از بسترهای بکر طبیعی و منظر فرهنگی تاریخی گنج‌نامه همدان است. چندی پیش و در ادامه ساخت بخش‌های دیگر پروژه تفریحی و ورزشی تله‌کابین همدان، ساخت دریاچه مصنوعی برای ماهیگیری در این دشت آغاز شده است.

دشت میشان در بهار و پاییز، خصوصا در تعطیلات یکی از شلوغترین جاهای همدان بوده و مخصوصا در فصل بهار بسیار دیدنی است. بعضی از علاقمندان به طبیعت در این مکان زیبا چادر زده و شب را در آنجا سپری می نمایند.

 در سالهای اخیر مسابقات تیراندازی با کمان نیز در فضای مصفای دشت میشان برگزار شده و علاقمندان زیادی را به خود جلب نموده است

موقعیت جغرافیایی دشت میشان

این کوه در پایه یکی از معروف ترین کوههای ایران واقع شده است. کوه الوند در شهری باستانی به نام همدان.با بیش از 2000 سال سابقه یکی از قدیمی ترین استان های کشور است . بنابراین در هر گوشه و کنار ، می توانید ردی از تاریخ و فرهنگ غنی پیدا کنید. علاوه بر این ، مناظر جذابی را برای دوستداران طبیعت برای استراحت و لذت بردن از یک شب آرام در کنار دوستان و یا اعضای خانواده خود دارد. اگرچه یافتن مناظر طبیعی زیبا در کشور ما ممکن است خیلی دشوار نباشد ، اما یافتن چنین مناظر بکر ، با دشتهای رویایی و آسمانی در دامنه کوههای الوند به هیچ وجه آسان نیست!

دشت میشان یا میدان میشان مساحت یک هکتار و در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا است. برای رفتن به آنجا باید صبور باشید زیرا صعود متوسطی در پیش دارید. فراموش نکنید که تجهیزات کوهنوردی خود را به دلیل نیاز به همراه داشته باشید. اگر اهل کوهنوردی زیادی نیستید ، می توانید با استفاده از تله کابین به مقصد برسید و هیجان بیشتری به سفر خود بیفزایید. همانطور که سفر خود را به قله الوند و دشت میشان آغاز می کنید ، هرچه جلوتر می روید منظره پشت سر شما زیباتر می شود و میدان دید گسترده تر می شوید. در طول راه ، فقط با یک نگاه به مناظر پشت سر خود ، خستگی خود را بسیار سریعتر از آنچه فکر می کردید فراموش خواهید کرد و میل به رسیدن به دشت میشان بیش از پیش افزایش می یابد.

نکات و ایده ها

بعضی اوقات کوهنوردی می تواند طاقت فرسا باشد و ممکن است انرژی زیادی را صرف کند. اما نگران نباشید ، در بالای میشان دو پناهگاه وجود دارد که می توانید در آن استراحت کنید و از یک فنجان چای داغ لذت ببرید تا دوباره انرژی خود را بدست آورید. اولین پناهگاه بالکن دارد که در روزهای ابری می توانید در نوک آن بایستید و اقیانوس ابرها را جلوی چشمان خود خوش کنید.

بهترین فصل های سفر به میشان قطعاً بهار و تابستان برای هوای مطبوع در ارتفاعات است. اما ، همانطور که قبول دارید ، هیچ چیز با زیبایی طبیعت در پاییز قابل مقایسه نیست. رنگ های مختلف درختان بهشت ​​چشم نوازی را ایجاد می کنند. اگر دوست دارید در کنار جمعیت باشید ، آخر هفته به میشان سفر کنید. وقتی به آنجا رسیدید ، حتماً روی گلزارهای سبز کنار گلهای کوچک زرد رنگ دراز بکشید و هنگام گوش دادن به صدای جریان آب ، به آسمان آبی روشن خیره شوید. تا جایی که می توانید بمانید تا آرام شوید و از نگرانی های زندگی روزمره خلاص شویدDasht-e Mishan – Persia Traveling Center

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده