بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های دیدنی دهکده ها و شهرهای تاریخی یونسکو

جاذبه های دیدنی دهکده ها و شهرهای تاریخی یونسکو

از تاریخی ترین دهکده های جهان

تاریخی ترین دهکده های جهان که هنوز می توانید در آنها زندگی کنید. اگر از سر و صدا و ازدحام جمعیت در شهرهای بزرگ خسته شده اید .

برخی روستاها، علاوه بر جذابیت‌های متداول برای زندگی روزانه، بافتی تاریخی و زنده دارند و تجربه‌ی زندگی در آنها، هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

بر اساس گزارشی از سازمان بهداشت جهانی ، جمعیت شهری جهان تقریباً 54 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهد که 34 درصد نسبت به سال 1960 افزایش یافته است. این بدان معناست که تقریباً 7 میلیارد نفر ، تقریبا 4 میلیارد نفر در شهرهای بزرگ جدید زندگی می کنند یورک ، پاریس و توکیو و غیره. اما در مورد کسانی که نه تنها زندگی آرام را ترجیح می دهند بلکه مکانی را می خواهند که با مدرنیزاسیون سرعت آن بیشتر نشود ،

گاردانا ، الجزایر

از دور این روستا طوری به نظر می رسد که گویی نقاشی پیکاسو به الجزایر راه یافته و به مرور یخ زده شده است. در واقع ، سیمون دوبوار یک بار از این صحنه به عنوان "یک نقاشی کوبیستی به زیبایی ساخته شده" یاد کرد. این شهرک باستانی واقع در شمال صحرا ، از مجموعه ای از خانه های سفید ، صورتی و قرمز تشکیل شده است که در امتداد یک فلات واقع شده اند. این دهکده در سال 1048 خورشیدی تأسیس شد و در اصل برای دفاع از قبایل عشایر در منطقه ساخته شده است.

ancient town on a sunny day

روستای تِند، فرانسه

این روستای کوچک، در 16 کیلومتری مرز فرانسه و ایتالیا در حاشیه‌ پارک ملی در کوهپایه‌های آلپ قرار دارد. تخمین قدمت تِند، کار دشواری است. برخی کارشناسان تاریخ ساخت آن را به اواخر قرن 7 نسبت می‌دهند، اما آنچه تأیید شده، حکاکی‌ها و سنگ‌تراشی‌های به‌دست آمده در این منطقه، متعلق به پیش از میلاد مسیح هستند. این روستا روی تپه‌هایی کم ارتفاع‌ بنا شده و پر از باغ‌های انگور است. امروز کمتر از 3000 نفر در این شهر قرون وسطایی زندگی می‌کنند. اما آنچه به طور قطع شناخته شده است این است که حکاکی های سنگ قبل از تاریخ در مناطق اطراف آن پیدا شده است. این شهر در کنار کوهی ، با باغ های انگور در تپه های اطراف ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

aerial view of an old town with a church in the center of the frame

روستای ونگن ، در سوئیس!

از بهترین و زیباترین روستاهای سراسر اروپا روستای ونگن سوئیس است. منظره فوق العاده این روستای جذاب از روی عکس ها کاملاً مشخص است اما اگر بدانید شکل واقعی و ملموس این دهکده چقدر از عکس هایش حیرت انگیز تر است .نقاط امن و آرامی که جز حس و حال خوب چیز دیگری ندارد، بله در تمام دنیا دهکده ها و روستاهای جذابی وجود دارند که هر زمان به آنجا سفر کنیم دل کندن از آنجا مشکل می شود.

روستایی میان کوه های آلپ شاید به شما حسی شبیه به زندگی در انیمیشن های قدیمی را بدهد، کمااینکه تفریح اسکی در این منطقه می تواند تمام آنچه یک فرد از زندگی بخواهد را تکمیل کند!

stone cottages located along road in Bibury England

روستای بیبوری، روستای انگلیسی

Bibury دهکده ایی در جنوب مرکزی انگلیس حدود 40 مایلی شرق کانال بریستول است.کلبه های سنگی کاتسلوود عسلی، یکی از ویژگی های بارز این روستای زیبای 1000ساله به شمار می رود. بایبری از جمله زیباترین روستاهای دنیاست که بهترین شاتر هر عکاسی در این روستا زده شده است. جاده راه های باریک این روستا به شما این امکان را می دهد حس کنید سفری در زمان دارید و در حال تجربه زندگی در سال های دور هستید.بسیاری از مردم انگلستان در روابط غیررسمی‌شان، عکسی از بیبوری را به‌عنوان پاسپورت و محل زادگاه خود نشان می‌‌‌دهند.

aerial View of the old homes with orange roofs in Cesky Krumlov Czech Republic

جمهوری چک روستای یِسکی کروملو

در جنوب چک روستایی قدیمی به نام یسکی کروملو، واقع شده و معماری آن به سبک معماری قرون 14تا 17 انجام شده است. سازه‌های این روستا در کنار پیچ رودخانه ولتاوا ساخته شده و عمدتاً با سبک‌ های معماری گوتیک، رنسانس و باروک طراحی شده‌اند.

Japanese village at night covered in snow

شیراکاوا-گو ، ژاپن

در مرکز ژاپن این شیراکاوا-گو واقع شده که در نزدیکی قله کوه هاکو در کوههای ریهاکو واقع شده است. این روستا زیبا به سبک نقاشی های مینیاتور که در قرن نوزدهم در منطقه سرد و کوهستانی ساخته شده است ، در حال حاضر نزدیک به 2000 نفر جمعیت دارد.

blue houses in spain

جوزکار ، اسپانیا

تقریباً یک ساعت رانندگی در شمال دریای مدیترانه روستای جوزکار قرار دارد. شهر کوچک اندلس شامل ساختمانهای کوچکی است که به طور یکنواخت به رنگ آبی درآمده اند. جمعیت فعلی کمتر از 300 نفر است.

french town on the coast and on a mountaintop overlooking water

روستای اوزه ، فرانسه

دهکده زیبا و جذاب onze بر روی صخره ای مشرف به ریویرای فرانسه نشسته است. Èze در حدود سال 2000 قبل از میلاد تاسیس شد ، به دلیل زیبایی و چشم نوازی قرون وسطایی و منظره زیبای رودخانه، به یک مکان توریستی تبدیل شده است. جمعیت فعلی تقریباً 3000 شهروند است.

Greek village on the coast overlooking the water

اویا ، یونان

واقع در دریای اژه جنوبی ، دهکده کوچک اویا واقع شده است. این جزیره یونان برای اولین بار در اوایل قرن سیزدهم ساکن شد و از آن زمان به جمعیت تقریبی 1500 نفر افزایش یافته است.

aerial view of Reine Norway an island in the middle of the sea

راین ، نروژ

در نزدیکی مناطق شمالی نروژ ، دهکده ماهیگیری کمی از Reine واقع شده است. این مجموعه از خانه ها در سال 1743 تاسیس شده و در 60 مایلی شمال دایره قطب شمال واقع شده است. جمعیت کنونی کمی بیش از 300 نفر است ، با این وجود بسیاری از گردشگران در زمستان برای دیدن نورهای شمالی به روستا می آیند.

the famous domed homes in Alberobello italy

آلبروبلو ، ایتالیا

یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو ، روستای آلبروبلو است. Alberobello در جنوب ایتالیا واقع شده و در قرن 16 ساخته شده است و از سبک معماری به نام trullo ترولو استفاده می کند که ساختاری منحصر به فرد و سقف مخروطی است.

four homes on a hill sloping down in Slovakia

ولکولینک ، اسلواکی

دهکده Vlkolínec که در قرن 14 میلادی تأسیس شد تقریباً منحصراً از معماری چوبی تشکیل شده است. این سازه ها با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند و به جذابیت روستا افزوده اند. در سال 1997 ولکولینچ به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد.این خانه‌ها به رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند و به جذابیت روستا می‌افزایند.

aerial view of the old town square in Bardejov Slovakia

باردیوف ، اسلواکی

یکی از قدیمی ترین شهرک های اسلواکی ، دهکده Bardejov در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این معماری از قرون 13 ، 14 و 15 گسترش یافته است ، که به باستان شناسان امکان درک دقیق درباره‌ سبک زندگی و چگونگی معماری تمدن‌های اروپایی و نحوه‌ شهرسازی آنها برسند.

Hallstatt village in Alps and lake at dusk in Austria

هالشتات ، اتریش

روستای Hallstatt در منطقه کوهستانی Salzkammergut اتریش واقع شده است. نزدیک به 40 مایلی مرز آلمان ، هالشتات از سازه های زیبای آلپ قرن 16 ساخته شده است که در امتداد یک دریاچه زیبا قرار دارد و سازه‌هایی در امتداد دریاچه، کوه‌های برف گرفته در یک سو و دامنه‌ی کوه‌های سبرسبز در کنار خانه‌های روستایی، تصویر کارت پستالی بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌ است.

Tallinn Estonia old city skyline at dawn

تالین ، استونی

در مرکز شهر استونی ، تالین ، دهکده ای محصور در بین دیوارها قرار دارد که معمولاً به آن شهر قدیمی می گویند. از جمله جذابیت های بسیاری در دنیای قدیم ، یک تالار شهر متعلق به قرن سیزدهم است که دارای برج 210 فوت است.

منبع مطلب

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده