بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

چیزهایی که ایران به آن شهرت دارد

سوغات ایرانی: مردم از خود سوال می کنند که در ایران چه بخریم. سوغات ایرانی چیست؟ چه هدایای بی نظیری از ایران می توانند در میان چیزهایی که ایران معروف است خریداری کنند ؟ چیزهایی که می توان از آنها مانند صنایع دستی ایرانی از ایران بازگرداند در کدام شهرها یا بازارها موجود است. سوغاتی های ایرانی را می توان در تمام شهرهای ایران یافت. 

در ایران چه بخریم؟ موضوع زیر به شما اطلاعات مربوط به هدایای ایران را می دهد.

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

 صنایع دستی:فرش ایرانی

فرش ایرانی شناخته شده ترین صادرات فرهنگی ایران است که همچنین نمایش ثروت ، سرمایه گذاری ، قسمت اساسی جشنواره های مذهبی و فرهنگی است. حتما از موزه فرش های تهران دیدن کنید.

فرش های دستباف ایرانی به دلیل طراحی استثنایی و کیفیت بالا در سراسر جهان شناخته شده اند. فرش معروف پازیریک از سلسله هخامنشی نمونه ای از فرش های ایرانی است.

فرشهای ایرانی هدایای بی نظیری از ایران خواهند بود اما چیزهای گران قیمتی برای بازگشت از ایران هستند. در صورت تمایل به صرف هزینه زیاد ، می توانید فرش های دیگری مانند گیلیم و گبه خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

گلیم ایرانی: گلیم ها حصیرهای تخت بافته شده بدون گره و یکی از با ارزش ترین صنایع دستی ایرانی است که شهرت جهانی دارد.

این فرشها نازک تر از فرش های گره ای هستند و به عنوان دیوار آویز و حصیر محبوب هستند.

سرامیک و سفالگری ایران:

یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان صنعت سرامیک است. کاوش های باستان شناسی ایران نشان می دهد که سفال در ایران سابقه طولانی دارد و قدمت آن به قبل از امپراتوری پارس باز می گردد.

ظروف و لیوان های نقاشی دستی ، اشیای تزئینی ساخته شده به اشکال معمولی ایرانی مواردی هستند که واقعاً شما را به یاد ایران می اندازند.

 کاشی کاری ایران:

اگرچه هنر آجر کاری مینا کاری شده از تاریخ باز می گردد ، اما در دوره اسلامی این هنر از طریق کاربردهای جدید همراه با روش های مختلف و طرح های جدید مورد استفاده قرار گرفت.

 خوشنویسی ایران:

خوشنویسی سیستم نگارش فارسی به عنوان یکی از جذاب ترین و چشم نوازترین عبارات فرهنگ پارسی و از احترام ترین هنرها در طول تاریخ پارسی شمرده می شود. 

مینیاتور فارسی:

نقاشی های مینیاتوری دقیق ایرانی مضامین اسطوره ای یا مذهبی ایرانی را نشان می دهد. این نقاشی های خیره کننده فقط با یک برس فوق العاده کوچک و یک دست کاملاً ثابت قابل ساخت هستند.

مینیاتور یک هنر جهانی است و با توجه به فرهنگ های مختلف توسعه یافته است. مینیاتور فارسی به عنوان هدیه از ایران تقریباً در همه جا موجود است.

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

خاتم فارسی:

یکی از بهترین آثار هنری صنایع دستی ایران خاتم کاری است که هنر تزئین سطوح چوبی با قرار دادن چند ضلعی های چوبی یا استخوانی در کنار هم با استفاده از چسب مخصوص است.

ساعتها کار باید قسمت کوچکی داشته باشد. فاصله بین چند ضلعی ها کمتر است ، برابری بالاتر است. مواد مورد استفاده در ساخت می تواند طلا ، نقره و آلومینیوم باشد.

مراکز اصلی خاتم کاری شیراز ، اصفهان و تهران است. ما به شما پیشنهاد می کنیم اشیا خاتم کاری را بردارید ،زیرا هدایایی که از ایران برای این اشیا ساخته شده با هنر خاتم تهیه شده است ، اشیا کاربردی هستند.

میناکاری:

میناکاری یا مینا کاری هنر تزئین سطوح مسی با الگوهای مینیاتوری در پس زمینه است که لاجوردی ، سبز و قرمز است.

وسایل تزئینی ، گلدان ، بشقاب و شیشه از طریق میناکاری ساخته می شود و خارجی ها می توانند اینها را به عنوان سوغات ایرانی مخصوصاً سوغات اصفهان خریداری کنند.

فیروزه :

در فرهنگ ایرانی ، فیروزه دارای خواص درمانی ، تمیز کردن بدن و محافظت از چشم بد شناخته شده است.

بنابراین ، فیروزه را می توان در اشکال مختلف به عنوان انگشتر و جواهرات و در اشکال هنری فیروزه کوب (هنر چکش زدن قطعات فیروزه به مس) یافت.

 قلمزنی:

نقش برجسته طلا ، نقره ، برنز و مس توسط صنعتگران باتجربه برای ایجاد طرح روی صفحات ، گلدان ها و ظروف نقره.

غذا و نوشیدنی:

این سوغاتی های ایرانی از جمله زعفران ایرانی با کیفیت بالا ، انواع شیرینی های مختلف مانند گل محمدی از گل های رز معطر محمدی (از کاشان) ، گز (از اصفهان) ، سوهان (از قم) ، قطب و باغلاوا (از یزد) و غیره تشکیل شده است.

 زعفران ایران:

زعفران یک عطر و طعم عجیب و غریب است که اغلب "طلای سرخ" نامیده می شود و به طور گسترده ای در آشپزی ایرانی استفاده می شود. 

ایران با تولید 90 درصد زعفران تولید شده در سراسر جهان ، بزرگترین تولید کننده زعفران است. مشهد قطب این صنعت است اما تقریباً همه جا می توانید آن را پیدا کنید.

گز:

نوعی شیرینی ایرانی که از سفیده تخم مرغ ، شکر ، پسته ، بادام و گلاب درست می شود.

خاویار ایران:

خاویار ایرانی بهترین خاویار در جهان و کالای صادراتی بسیار سودآور ایرانی است.

1. سوغات ایران

سوغاتی های ایرانی: با گشت و گذار در بازارهای ایران ، می بینید که ایران طیف وسیعی از کالاها و محصولات مناسب شما را دارد که می توانید به عنوان سوغات و هدایای ایرانی به عنوان چیزهایی که باید از ایران بازگردانید خریداری کنید. از آنجا که ایران دارای تاریخ ، تمدن و فرهنگ قدیمی است ، در هنر و صنعت جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مشهور است.

با اتمام این متن می توانید به این فکر کنید که چه چیزهایی در ایران بخرید تا به عنوان هدایای بی نظیر ایران و سوغاتی های ایرانی با خود ببرید.

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

2. هدایای بی نظیر از ایران

هدایای بی نظیر از ایران: چیزی به عنوان نماد کشور هدیه بی نظیر ایران خواهد بود. هر شهر ایرانی به دلیل غذای خاص یا صنایع دستی معروف به سوغاتی های ایرانی نیز مشهور است.

بسته به آنچه در جستجوی آن هستید ، در تهران فروشگاه های مختلفی از صنایع دستی ایرانی شامل فرش و ظروف شیشه ای در خیابان طالقانی ، خیابان استاد نجات اللهی ، خیابان ولیعصر ، میدان ونک و غیره وجود دارد. تقریباً در هر هتل بزرگ تهران حداقل یک هتل وجود دارد. فروشگاه صنایع دستی کوچک که خرید سوغاتی های ایرانی را آسان تر می کند.

برای فرشها می توانید به قم فکر کنید و برای گبه (نوع خاصی از فرش که ضخیم و گرم است ، مناسب مکان های سرد) شیراز مکانی است که می توانید بزرگترین آنها را پیدا کنید. اگر دنبال مس هستید ، اصفهان ، میدان امام (ره) شاید بهترین باشد.

3. صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایرانی صنایع دستی با کیفیت بالا و قیمت پایین است اگرچه تولید انبوه معمول نیست. بازارها بهترین مکان برای یافتن خواسته های شما و یا حتی زمانی که نمی دانید در ایران چه کالاهایی خریداری می کنید ، بازارها برای چشم ها عید شما خواهد بود و طاقت فرسا می شوند.

حتی اگر بازارها بهترین مکان برای شروع جستجو هستند ، بیشتر مواردی که در شهرهایی مانند کاشان ، کرمان یا همدان به فروش می رسد ، بیشتر مناسب فروش محلی است. برعکس ، کالاهای شهرهایی مانند شیراز و اصفهان با توجه به بیشتر متداول بودن گردشگران خارجی ، از جذابیت بیشتری برخوردار است.

فروشگاه های با قیمت ثابت در اکثر مراکز استان ها که توسط سازمان صنایع دستی ایران اداره می شود ، به شما کمک می کند تا کمبود وقت برای گشتن در اطراف یا اشتیاق به چانه زنی را نداشته باشید.

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

4. سوغات

رمز و راز و زیبایی همیشه توسط سوغاتی های ایرانی به ذهن خطور می کند. صنایع دستی ایرانی به دلیل ظرافت و ظرافت مشهور است. برخی از شیرینی ها و مواد اولیه ایرانی هدایای بی نظیری از ایران می دهند زیرا غذاهای ایرانی یک سنت آشپزی خوشمزه و باستانی است.

انتقال برخی از هدیه ها مانند فرش های ایرانی گران یا حتی سخت است. در اینجا ما به شما پیشنهاد می کنیم که همان چیزی مانند زعفران ایرانی را حمل کنید که حمل آن آسان است یا می توانید با کارت اعتباری خود آن را پرداخت کنید. معامله از طریق مغازه هایی در دبی انجام می شود که اکثر آنها خرید دارند. در چنین مواردی حتی می توانید سوغاتی های ایرانی را در خود دبی پیدا کنید.

5. بنابراین چه چیزی در ایران خریداری شود؟

هر سفر دارای قسمت های مختلفی است که می تواند لذت بخش و آسان باشد و یا یک دردسر واقعی است. راهی برای سهولت کار داشتن یک استراتژی برای مدیریت سفر و پیش برنامه ریزی است.

یک قسمت از سفر ایرانی که ممکن است کمی سخت باشد ، خرید سوغاتی ایرانی است. بنابراین داشتن یک برنامه یا کمک گرفتن برای اینکه بدانید چه چیزهایی را باید از ایران برگردانید یا با چیزهایی که ایران به خاطر آنها معروف است آشنا شوید ضروری است.

6. مواردی که باید از ایران برگردانید

ایران دارای تنوع بسیار زیادی از سوغاتی های ایرانی است. سوغاتی های ایرانی می توانند سلیقه های مختلف افراد مختلف از سراسر جهان را برآورده کنند. در صورت تصمیم به بازدید از این کشور زیبا ، حتماً اطلاعاتی در مورد سوغاتی های ایران به دست آورید و در مورد موارد مورد علاقه خود و خانواده خود تصمیم بگیرید.

7. هدیه از ایران

سازمان صنایع دستی ایران مغازه هایی با انواع صنایع دستی ایرانی و قیمت های تحت کنترل دولت دارد. برای استفاده بهتر از وقت خود ، باید با محلی مشورت کنید تا در انتخاب مغازه مناسب به شما کمک کند. چیزهایی که ایران به آن معروف است ، بهترین هدایای ایران است زیرا آنها خاطره شما از ایران را آهسته می کنند.

سوغاتی های ایرانی لیست برتر خرید برای مسافران

نظرات
arrow نقل و حلوای قاسمی
سلام ممنون از مطالب ارزشمندتون هرچی از خوش مزگی سوغاتی های ایرانی بگیم کم گفتیم وافعا
پاسخ ادمین
❤️
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده