مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

جاذبه های گردشگری گیلان: دریای خزر

دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است و به هیچ اقیانوسی راه ندارد. شمال ایران به دلیل دریای خزر یکی از توریستی ترین نقاط کشور است و سالانه میلیون ها نفر از این منطقه دیدن می کنند. شما می توانید از سواحل جنوبی این دریا در شمال ایران در سه استان گیلان، مازندران و گلستان دیدن کنید.

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

درباره دریای خزر

دریای خزر با بیش از 600 هزار کیلومتر مربع در واقع دریا نیست! این بزرگترین دریاچه در جهان است و از ایران، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان عبور می کند. شهرهای ساحلی شمالی ایران 740 کیلومتر از دریای خزر را پوشش می دهند. این دریا دارای آب نیمه شور است و هیچ کوسه ای در آن وجود ندارد تا بتوانید با خیال راحت در آن شنا کنید (البته فقط در مناطق مشخص شده).

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

در سواحل دریای خزر چه باید کرد؟

وقتی کنار دریا هستید می توانید کارهای سرگرم کننده زیادی انجام دهید. در ایران شهرهای ساحلی زیادی وجود دارد که برخی از آنها در کنار دریا مناطق تفریحی ایجاد کرده اند. می توانید از دریای زیبا، قایق سواری، اسب سواری و سایر فعالیت های گردشگری آبی مانند جت اسکی لذت ببرید.

در ادامه با تعدادی از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد ساحلی دریای خزر در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

استان گیلان

رشت که به شهر غذاهای لذیذ و رنگارنگ شهرت دارد، مرکز استان گیلان است. بندرانزلی، چاف، چمخاله، آستارا، رودسر و کلاچای چابکسر زیباترین سواحل گیلان با امکانات گردشگری هستند.

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

استان مازندران

می توانید تعدادی از بهترین امکانات ساحلی دریای خزر را در این استان بیابید. رامسر یکی از محبوب ترین مقاصد در این منطقه است. نه تنها از بودن در کنار دریا لذت خواهید برد، بلکه جاذبه های دیگری مانند کاخ ها، امکانات گردشگری ماجراجویی و مناظر زیبا نیز وجود دارد. نمک آبرود، توسکا سرا، متل قو، سی سرا، نوشهر، محمود آباد، فریدون کنار، آمل، بابل، بابل سر و نور از بهترین مکان های مازندران هستند که در کنار دریا واقع شده اند.

دریای خزر، پربازدید ترین جاذبه شمال!

استان گلستان

اگرچه گلستان شهرها و مقصدهای ساحلی کمتری در مقایسه با دو استان دیگر دارد، اما همچنان می توان سواحل و جنگل های شگفت انگیز ایران را در این منطقه دید. سواحل گرگان، بندرترکمان، بندرگز و گمیشان از جاذبه های این ایالت هستند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده