مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

مسجد جمکران، مسجد صاحب الزمان

مسجد جمکران در روستای جمکران در 6 کیلومتری قم، دومین پایتخت مذهبی ایران قرار دارد. شیعیان معتقدند که ساخت مسجد جمکران وابستگی هایی به شیخ حسن بن مصلح جمکرانی دارد. او مدعی شده بود که امام زمان، دوازدهمین امام شیعیان را دیده است که در دیدارشان به او دستور ساخت مسجد را داده بود. اخیراً این مسجد در بین زائران به ویژه جوانان شهرت زیادی پیدا کرده است.

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

تاریخچه مسجد جمکران

با بازگشت به زمان، به نقطه تصمیم گیری برای ساخت مسجد، با حسن بن مصلح جمکرانی مواجه می شویم. گفته می شود که این مرد با دوازدهمین امام شیعیان امام زمان (عج) ملاقاتی داشت که در آن حضرت امام دستور ساخت مسجد را به او داد.

مسجد جمکران از زمان ساخت تاکنون چندین بار تعمیر و مرمت شده است. این مسجد قبل از انقلاب ایران دارای ساختمان کوچکی بوده است اما بعد از آن بسیار پیشرفت کرده است. جالب است بدانید که دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، 10 میلیون پوند برای تامین بودجه پروژه توسعه مسجد کوچک به مسجدی عظیم اهدا کرد.

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

چاه آرزوها در مسجد جمکران

در خارج از ساختمان، چاهی وجود دارد که به "چاه آرزوها" معروف است. بر اساس اعتقاد برخی از شیعیان، درخواست ها و نامه های خود را به امام زمان بر روی کاغذی می نویسند و در چاه می اندازند تا امام زمان آنها را بخواند. اما هیچ دلیلی برای اثبات این عقیده وجود ندارد و پیشوایان مذهبی و شخصیت های ایران آن را تایید نمی کنند. همچنین گفته شده است که در مسجد چاه کوچکی وجود دارد که مردم مقداری خاک از آن به عنوان یک چیز مقدس برمیدارند. با این حال، با اعتقادات دینی واقعی نیز مطابقت ندارد. 

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

سه شنبه شب در مسجد جمکران

سه شنبه در مذهب شیعه به امام زمان تعلق دارد. قرار است روزی باشد که امام زمان (عج) درخواست ها را هر چند نامرئی بپذیرد. هزاران نفر در این شب عازم مسجد می شوند و برای امام زمان دعا می کنند و خواسته ها و نیاز های خود را از او می خواهند. مجالس مذهبی و اعمال مذهبی نیز در آنجا انجام می شود. از آنجایی که شریعت اسلام، جنسیت ها را در مکان های عمومی از هم جدا نگه می دارد، دو حوزه برای هر جنس اختصاص داده شده است. این مسجد در روزهای سه شنبه میزبان بسیاری از فقرا است و به آنها یک شام رایگان می دهد.

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

موقعیت مسجد جمکران

روستای جمکران در جنوب شرقی شهر قم قرار دارد. از طریق بلوار پیامبراعظم یا جاده قم - کاشان می توانید به این مسجد برسید.

جاذبه های گردشگری قم: مسجد جمکران

محل غذا خوردن در نزدیکی مسجد جمکران

رستوران امیرانه، مرغ سوخاری طاهری، رستوران گل مریم، رستوران دماوند و بسیاری رستوران های دیگر در نزدیکی مسجد جمکران قرار دارند.


محل اقامت در نزدیکی مسجد جمکران

هتل بین المللی قم، هتل کریمه و هتل پارسیا هتل های نزدیک به مسجد جمکران هستند.




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده