مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مکانهایی شگفت انگیز که ایرانیان از آن چیزی نمی دانند

مکانهایی شگفت انگیز که ایرانیان از آن چیزی نمی دانند

ایران کشوری پهناور با آب و هوای متفاوت و شرایط زمین شناسی در سراسر کشور است. در نتیجه ، این کشور یک مکان چهارفصل است. با زیبایی های تاریخی و معماری بسیار زیادی که در شهرهایی مانند اصفهان و شیراز ارائه می شود ،بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران شناخته نشده اند ، اما این شهرها فقط این نقاط دیدنی را دارند خیر این گونه نیست تعداد زیادی از نقاط دیدنی این شهرها در پشت جاذبه های شهر پنهان اند و جز اسرارآمیزترین نقاط ایران به شمار می آیند. از مناظر متنوع ایران براحتی چشم پوشی میشود.ایران مملو از شگفتی های طبیعی و مکانهای تاریخی فراموش شده است.

فیلبند ، مازندران ، ایران

از روستاهای دورافتاده در استان مازندران ، فیلبند به دلیل طبیعت دست نخورده و احساس گم شدن در بالای ابرها شناخته شده است.مملو از علفزارهای دامنه کوهی پر از گوسفندان چراگاه و کلبه هایی که از پشت درختان بیرون می آیند

سِرو

قسمت شمال غربی ارومیه شهری به نام سرو واقع شده است این شهر یک شهر مرزی است . این شهر دارای آب و هوای سرد و کوهستانی به دلیل نزدیک بودن به کوه های بلند می باشد . مرز این شهر یکی از دروازه های کشور ترکیه نیز می باشد . این شهر دارای بازارچه های مرزی است سمت چپ بازار برای کفش و سمت راست آن ویژه لباس می باشد .

پامنار Pâmenâr

یک روستای دلربا در دزفول که در جنوب استان خوزستان واقع شده است. جزایر کوچک و غنی از پوشش گیاهی و حیات وحش بکر که توسط آبهای زلال دریاچه ای توسط سد دز تشکیل شده احاطه شده است و بازدیدکنندگان را ترغیب می کند که در آن غواصی کنند ، اما با توجه به بهترین زمان برای سفر در زمستان ، آب ممکن است هنوز کمی سرد باشد!

شهر رودها نکارمن

نکارمن روستایی است که در دهستان خرقان از توابع بسطام قرار گرفته است . این روستا در 25 کیلومتری شمال شاهرود است . نکارمن دارای رودخانه ی فصلی است که از دامنه های جنوبی رشته کوه شاهوار نشأت می گیرد و آب آن به داخل رودخانه تاش می ریزد . در فصل های گرم سال این رودخانه خشک می شود . از مناطق دیدنی این روستا قطار زرشک و چشمه هفت رنگ فرحزاد می باشد این روستا از جاذبه های شهر شاهرود می باشد که افراد بومی این منطقه آن را می شناسند

غار آویشوی

در منطقه ای در جنـوب 40 کیلومتری غربی شهرستان شـاندرمن ماسـال است.غار آهکی با ستون های آهکی که خیلی دیدنی و بزرگ ترین غار در استان گیلان است بیش از دو هزار متـر از ژرفـای آن، توسط غار نوردان و کوه نـور دان محلـی مورد پیمایش و اکتشاف قرار گرفته است. غار آویشوی بیش از 75میلیون سال قدمت دارد.رسیدن به این غار، از جنگل ها و چشمه های جوشان عبور می کنیم. قندیل ها و آبشارهای بی نظیر داخل غار باعث جذابیت دوچندان آن شده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

طارم در استان زنجان

رودخانه های عظیم قزل اوزن از این منطقه میگذرد و باعث آبادانی و رشد کشاورزی در این منطقه گشته وجود همین رودخانه ها می باشد.درختان کهنسال زنجان در این شهرستان قرار دارد. جاذبه های شهرستان طارم دریاچه سد سفید رود ، جنگل ها ، دامنه ارتفاعات ، غار خرمنه سر ، روستای شاه نشین ، روستای تشویر ، چشمه آب معدنی الله بلاغی ، و دیگر روستاها با آب و هوای بسیار عالی می باشد . سکوت و آرامش این روستا مقدمات استراحت مسافران نوروزی را فراهم ساخته است . این شهرستان دارای بناهای ارزشمندی هم چون قلعه شمیران ، بنای امام زاده حیدر، قلعه سانسیز ، بنای امام زاده عوف و هاشم (ع) ، آتشکده تشویر ، چهار طاقی های طارم ، آتشکده پیرچم ، آتشکده الزین می باشد که همه این ها در کنار طبیعت زیبا این منطقه را به یک مکان توریستی مبدل ساخته است .

Best of Iran's UNESCO World Heritage Sites 2020 | To Iran Tour

دریاچه تخت سلیمان

تخت سلیمان منطقه ای دیدنی با اسرار فراوان است ، چشمگیرترین منطقه دریاچه تخت سلیمان است که در مرکز معبد واقع شده و یکی از اسرارآمیزترین مکانها برای بازدید در ایران است.

افسانه ها و اعتقادات بسیاری درباره پیدایش این دریاچه مقدس وجود دارد که یکی از آنها به سلیمان نبی باز می گردد. بر اساس این داستان ، گفته می شود که حضرت سلیمان عصای خود را در آب لگد کرده و آن را به جوش آورده و پس از آن ، او دستور ساخت بناهای اطراف دریاچه را صادر کرده است. به همین دلیل ، به دلیل نام های زیادی که گروه های مختلفی از مردم به این سایت داده اند ، امروزه این سایت فقط به نام تخت سلیمان یا (تاج و تخت سلیمان) شناخته می شود.

گنجینه ای از سکه ها و صفحات طلا متعلق به سلیمان نبی در اعماق کف دریاچه به خاک سپرده شده است که توجه بسیاری از مردم را نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان جلب کرده است. در حالی که برخی از زرتشتیان بر این عقیده اند که این طلا ها هدایایی است که مردم برای الهه آب ارائه می دادند.

خوب ، ویژگی های خارق العاده ای در مورد دریاچه وجود دارد. گفته می شود که تشکیل دریاچه از زمانی شروع به جوشیدن چشمه های چشمه در مکان فعلی دریاچه مقبره سلیمان می کند و در طی مدت زمان طولانی با رسوبات آهکی خود به تدریج به دریاچه فعلی تبدیل می شود. با طول 100 متر ، عرض 80 متر و عمق تقریبا 60 متر.

با وجود قرار گرفتن در منطقه سرد آذربایجان ، دمای دریاچه ثابت است و در تابستان و زمستان از 21 درجه سانتیگراد فراتر نمی رود یا پایین نمی آورد!

هیچ موجود زنده ای به دلیل وجود عناصر آب سخت از عمق 1 متری دریاچه زندگی نمی کند. آب قابل شرب نیست نباید آب بنوشید یا حتی آن را لمس کنید! طبق آیین زرتشت ، هرکسی که این آب را لمس کند ، باید چهل روز روزه مخصوص داشته باشد.

ریگ جن

این کویر در قسمت مرکزی ایران ، یکی از مرموزترین کویرهای ایران است. بسیاری از مردم معتقدند كه نمی توان از آنجا عبور كرد زیرا بسیاری از مسافران هرگز از این پوچی گسترده باز نگشته اند. به گفته مردم محلی ، منطقه توسط ارواح شیطانی اداره می شود و بنابراین ، نفرین شده است. سالها هیچ کس جرأت سفر به این منطقه و اطلاع از رمز و راز آن را نداشت! با این حال ، توضیح علمی برای این ناپدید شدن های عجیب و غریب این است که صحرا پر از شوره زار ، به ویژه قسمت های جنوبی است و شناسایی این باتلاق ها کار آسانی نیست. گردشگران باید با راهنما سفر کنند تا مسیر درست را دنبال کنند ، در غیر این صورت زندگی خود را به خطر می اندازند. گردباد شدید در اینجا باعث می شود تپه های شنی به گونه ای حرکت کنند که در برخی مناطق رانندگی در این شیب های تند تقریباً غیرممکن باشد.باید به صورت گروهی سفر کنید و حداقل 15 روز غذا ، آب ، بنزین و بالاترین سطح تجهیزات را بسته بندی کنید! 

شهداد کلوت

سازه های زمین شناسی منحصر به فردی است که طی قرن ها توسط فرسایش شدید خاک و آب ساخته شده است. این جاذبه های طبیعی مانند شهری مرموز در صحرای لوت به نظر می رسند ، زیبایی فریبنده ای که هر بازدید کننده ای را مجذوب خود می کند و یکی از مکانهایی که باید در ایران از آن دیدن کنید.

اینجا گرمترین مکانی است که ناسا تاکنون ثبت کرده است. 71ºC! این کاملا یک منطقه غیر زنده است. هیچ موجود زنده ای نمی تواند اینجا را تحمل کند. بنابراین ، اگر موجوداتی مانند مار و عقرب شما را از دیدن مناطق کویری باز دارند ، شهداد بهترین مکان برای بازدید است.

این شهر افسانه ای ناشی از وزش شدید باد سمنان است که 120 روز از سال را بین ماه های ژوئن تا اکتبر می وزد و بیش از 11 هزار کیلومتر گسترش یافته است. این بادهای شدید دلیل اصلی ایجاد کالوت ، بزرگترین پدیده زمین شناسی است.

با توجه به اینکه این کویر یکی از گرمترین مکانهای سفر به ایران است ، بهترین زمان سفر به شهداد زمستان است. برای سفر به این سایت طبیعی به مجوز قانونی احتیاج دارید و بهتر است در یک گروه سفر کنید تا گم نشوید.

5 Mysterious Places to Visit in Iran - Mah Card

چاه های تلا یا لافت

هزاران سال پیش مردم جزیره قشم ، یکی از خاکی ترین نقاط ایران نزدیک به خط استوا ، 366 حلقه چاه در سنگ حفر کردند که تعداد روزهای یک سال کبیسه را نشان می دهد ، تا آب تمیز را از بارندگی جمع کنند.

هر چاه یک نام دارد و مردم برای هر روز از یک نام استفاده می کنند. آب همیشه با ارزش ترین چیز برای مردم منطقه ، لافت ، با ارزش تر از طلا بوده است.این چاه ها در خارج از جزیره و در کنار قلعه تاریخی نادری در روستایی به نام "لافت" واقع شده اند.چند درخت قدیمی و عظیم ریشه در سنگ های کنار چاه های تل طلق وجود دارد که به اعتقاد اهالی محل نگهبان چاه های تل تلق است. سرزندگی این درختان نشان می دهد که آب در چاه ها موجود است. از آنجا که چاه ها در منطقه عمیق تری در کنار تپه ای مرجانی واقع شده اند ، آب باران به سمت سربالایی می رود و در چاه ها صرفه جویی می شود. کف چاه ها با گچ پوشانده شده است که به تمیز و خنک ماندن آب برای مدت طولانی کمک میکند. چاه های Tallangt تنها 25 کیلومتر با فرودگاه فاصله دارند ، بنابراین این آخرین جاذبه در جزیره قشم است که مسافران ممکن است از آن بازدید کنند.

دودکش های پری (هودو)

این شگفتیهای عجیب زمین شناسی در طی قرن های متمادی توسط نیروهای طبیعی مختلف فیزیکی و شیمیایی شکل گرفته است. فرسایش از طریق باد و باران اسیدی باعث تشکیل این مناطق بد شده است. با این حال ، قدرتمندترین فرایندی که به شکل گیری این مجسمه ها کمک می کند ، کندن برفک است. مردم محلی آنها را دودکش پری می نامند.

ذوب برف ، به شکل آب ، به ترک ها نفوذ می کند و در طول زمستان شب یخ ​​می زند. هنگامی که آب منجمد می شود ، تقریباً 10 درصد منبسطشده و کم کم فضاهای شکاف وسعت آنها را بیشتر می کند ، به همین ترتیب چاله در جاده آسفالته تشکیل می شود.

از مشهورترین مناظر پوشیده از هودو Bryce Canyon در ایالات متحده آمریکا است ، اما این سازه های ساخته شده از سنگ های رسوبی یا آتشفشانی را می توان در سراسر جهان مانند کاپادوکیا ، تایوان ، نیومکزیکو ، نیوزیلند ، ایتالیا ، فرانسه و کانادا

دره شبح (کول خرسان)

دزفول ، شهری فوق العاده زیبا و زیبا با تاریخی غنی در دامنه کوههای زاگرس به دلیل مناظر شگفت انگیز آبشار شوی ، دریاچه شایون ، رودخانه دز ، گلهای جانبی ، پارک ملی دز و دیگر رودخانه ها و مناظر غافلگیرکننده ، بهشتی برای عکاسان محسوب می شود. هر بازدید کننده از این مکانهای جذاب برای بازدید در ایران از جاذبه های طبیعی بی نظیر در جهان است.

جاده ای که چندین کیلومتر بین دیوارهایی با ارتفاع بیش از 100 متر در دو طرف ادامه داشته باشد ، در بعضی مکان ها این دو دیوار به گونه ای با یکدیگر روبرو می شوند که اجازه ورود نور خورشید را می دهد ، فقط از طریق سوراخ های کوچک. در ابتدای جاده علفزارهای زیبایی خواهید دید همچنین یک باغ خرما کوچک و چند درخت سرو است.کول خرسان در امتداد دیواره های بلند آب می ریزد و در بعضی نقاط آبشارهای کوچکی دیده می شود. دیوارها در قسمتهای مختلف دره اشکال مختلفی دارند ، گاهی اوقات مستقیم و گاهی آنقدر خمیده که راه را باریک می کند و فقط یک نفر را می گذارد!

هرچه در طول جاده جلوتر می روید ، دیوارها نزدیکتر و بلندتر می شوند ، بنابراین در داخل هوا تاریک می شود و به ندرت نور خورشید کمی وارد می شود.

از ویژگی های عجیب و غریب این دره درجه حرارت آن است. در تابستان خنک و در زمستان گرم این دره به رود دز ختم می شود ، ابتدای جاده حدود 4 کیلومتر پیاده روی برای رسیدن به دره وجود دارد و مسیر دره تقریباً 10 کیلومتر ادامه دارد. شناگران بهتر است به انتهای جاده نزدیک نشوید ، زیرا سطح آب بالا می رود و رودخانه دز برای شنا خطرناک است مگر اینکه یک شناگر حرفه ای باشید!

تالاب کرد خورد

این تالاب آق گل است این تالاب در نزدیکی یک روستا با همین نام و در ناحیه جنوب دشت نهاوند واقع شده است.این تالاب دارای یک پوشش گیاهی خاص و بسیار زیبایی میباشد در کنار این تالاب کوهی به نام کت وجود دارد و این ترکیب یک منظره بسیار زیبا را به نمایش می گذارد . به جز پوشش گیاهی این منطقه ، پرندگان بسیار زیبایی نیز در این زیستگاه زندگی می کنند که زیبایی این منطقه را دو چندان نموده اند ، پرندگان مهاجری هم چون فلامینگو ، حواصیل ، مرغ باران ، آب چلیک ، غاز ، اردک این منطقه زیبا را ببینید

جنگل طرقبه

در شمال شرقی ایران ، جنگلی اسرارآمیز وجود دارد که صداهایی ترسناک مانند فریاد شبانه تولید می کند. از آنجا که مردم محلی ترسیده بودند ، یک تیم متخصص در منطقه مستقر شدند تا از این معما کشف کنند. آنها گزارش دادند که این صداها به نوعی ملخ نسبت داده شده اند که بخصوص در فصول بارانی به تعداد زیادی به روستاها حمله می کنند و طول عمر آنها به مدت چهل روز ادامه می یابد. با این حال ، مردم محلی هنوز این فریادهای عجیب و غریب را با موجودات جن و Supernatural مرتبط می دانند و داستان های آنها سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند. این جنگل روان در میان مکانهای مرموز برای بازدید در ایران وجود دارد.

The most mysterious places to visit in Iran | Iran Doostan

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده