مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جزیره کیش ایران:دهکده تاریخی باغو جاذبه گردشگری

جزیره کیش ایران:دهکده تاریخی باغو جاذبه گردشگری

دیدنی های روستای زیبای باغو انسان شناسی بومی کیش

روستای باغو یکی از قدیمی ترین روستاهای کیش است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. این روستا که محل زندگی تعداد انگشت شماری از خانواده ها است ،یکی از حاصلخیزترین زمین های منطقه را دارد.جزیره کیش یک جزیره زیبا و توریستی است که در شمال شرقی خلیج فارس واقع شده است. 

مساحت جزیره کیش ، مروارید خلیج فارس ، 90 کیلومتر مربع (36 مایل مربع) است.

این شهر به دلیل استراحتگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس ، جزیره مرجانی منحصر به فرد و یکی از شگفت انگیزترین نقاط این جزیره ، دهکده باغو شناخته شده است. اگر به جزیره زیبای کیش سفر کنید ، علاوه بر بازدید از جزیره کیش و جاذبه های آن ، اگر از روستای باغو و دوران قدیمی جزیره بازدید نکنید برای آشنایی با سبک زندگی بومیان ، سفر خود را از دست خواهید داد و همچنین از سر و صدای شهر دور شوید و با آرامش خاطر با تاریخ و سبک آنجا آشنا و از دیدنیها لذت ببرید.

این جزیره جذاب که از دهه 1970 به یک استراحتگاه ساحلی تبدیل شده است که بازدید کنندگان می توانند در آن شنا کنند ، خرید کنند و از یک سبک زندگی محلی آرام و نسبتاً آزاد استفاده کنند. محبوب ترین نقطه ایران ، کیش در حال رونق است. هتل ها ، بلوک های آپارتمانی و مجتمع های خرده فروشی (از وضعیت منطقه آزاد تجاری برخوردار است) بر منظره یک بار خالی از صحرا مسلط هستند و تعداد گردشگران داخلی در حال افزایش است

به ویژه در زمستان ، که در استانهای دیگه بسیار سرد است. اگرچه کیش مورد توجه گردشگران خارجی قرار نمی گیرد. زیرا بازدید از اینجا راهی عالی برای تجربه ایران از یک منظر کاملا متفاوت است. 

اگرچه این روزها جزیره کیش در درجه اول یک مقصد گردشگری است ، اما حدود 3000 سال است که در آن ساکن شده و از زمان های بسیار قدیم به عنوان منبع خوبی از آب شیرین شناخته می شده است. روستای باغو توسط چند خانواده جزیره بومی کیش آباد شده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

Baghu village location and views. | Download Scientific Diagram

هنگام بازدید از جاهای دیدنی کیش ، روستای قدیمی و زیبای باغو است که واقعاً در جزیره کیش باید از آن دیدن کنید. نام این دهکده به نام زنی 100 ساله بود که در هنگام شکست جزیره کیش توسط پرتغالی ها در دهکده باغو زندگی می کرد. برای رسیدن به دهکده باغو در کیش باید به میدان غروب کیش که نزدیک کشتی یونانی است بروید و سپس به جاده باغو بروید تا به روستا برسید.در دهکده باغو می توانید از خانه ها ، مساجد و درختان قدیمی دیدن کرده و از اوقات خود در کنار دوستان و اقوام لذت ببرید. در این دهکده می توانید از یکی از گونه های کمیاب درختی مانند درخت Lauer که یک درخت انجیر با برگهای بیضی شکل است دیدن کنید.

میوه‌های درخت لور قرمز رنگ و اندازه فندق هستند ، علاوه بر کیش در بسیاری از مناطق جنوبی ایران از جمله بوشهر ، درخت لور را می توان یافت ، در چهارچوب طرح‌ های زیبا سازی جزیره کیش ، در سال های اخیر پارک دلیران که در حدود 60 هکتار است در منطقه باغو طراحی و ساخته شد و همین باعث شد که امکانات تفریحی و استفاده مناسب از زیبایی ‌های طبیعی روستای باغو برای جذب گردشگر افزایش پیدا کند ، همان طور که می دانید در جزیره کیش تعداد آهوان بسیار زیاد است و به همین دلیل در روستای باغو ، آبشخورهایی مخصوص آهوان در نظر گرفته شده و همین باعث شده تا تعداد آهوها در روستای باغو نسبت به دیگر مناطق جزیره بیشتر باشد.

مردم بومی دهکده باغو چادرهای سیاه مشکی را در ورودی روستا برپا کرده اند که در آن گردشگران جزیره کیش می توانند با غذاهای محلی ، غذاهای سنتی ، جشن ها و رویدادهای سنتی روستا آشنا شوند.

کرایه را از قبل به توافق برسانید و مطمئن شوید که راننده متوجه می شود کجا می خواهید بروید. اکثر تاکسی های این جزیره تویوتا هستند و کاملا تهویه هوا دارند.

 برای این که بتوانید از سر و صدای جزیره رهایی یابید و دمی در آرامش به سر ببرید ، رفتن به روستای باغو بهترین گزینه است ، در این مکان خبری از شهرسازی زیبا و مراکز تجاری بزرگ نیست و تنها چیزی که خواهید دید طبیعت زیبا ، چند خانوار بومی جزیره و گوسفندان آن ها است.

مسجد تاریخی دارد که از جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود ، نام این مسجد " مسجد النبی " است و در سال 981 هجری قمری ساخته شده است ، این مسجد کوچک بسیار زیبا است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و یک چاه آبی قدیمی هم در کنار این مسجد وجود دارد ، از آن جایی که مردم ساکن باغو از اهل سنت هستند مسجد تاریخی دارای یک مناره می باشد و حیاط آن را از بیرون به راحتی می توان دید ،

 مردم روستای باغو علاوه بر دامداری و کشاوری تولید به عسل نیز پرداخته اند و بسیار هم موفق بوده اند و امروزه عسل کیش یکی از سوغاتی های مهم جزیره به شمار می رود ، در بخشی از ورودی روستای باغو ، چادرهای سیاه رنگ سنتی خواهید دید که در آن ها ، بومیان روستا به پخت نان محلی و غذاهای سنتی و برگزاری جشن‌ها و مراسم سنتی می پردازند و از این طریق ، گردشگران می توانند با آداب و رسوم و غذاهای سنتی مردم روستای باغو آشنا شوند .

Village BAGHU | tishineh tourism

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده